Heksenheibel!

Vervolg vier maffe heksen

Het is zover! Na een jaar zoeken heb ik een auteur gevonden die samen met mij mijn concept van de vier maffe heksen wil gaan uitwerken en structureren.
Afgelopen voorjaar had ik een afspraak met Femke Dekker op een terras in Nijmegen. Ik had al mijn schetsen en ideeën over de maffe heksen meegenomen. Op dat terras heb ik alles op tafel gegooid en begon Femke te vertellen over de streken van de heksen. Knap dat Femke zo rustig is blijven zitten en alles heeft aangehoord, want ik moet een spraakwaterval geweest zijn!
We hadden meteen een klik en spraken af dat Femke het boeltje even zou laten bezinken tijdens de zomer en dat we dan aan de slag zouden gaan.
De herfst doet zijn intrede en ons concept is klaar! Natuurlijk kan ik niet alles vertellen omdat we het nog even een beetje mysterieus willen laten zijn, maar het plan is een hele serie boeken voor jonge zelfstandige lezers. Veel gekkigheid, toverkunsten, humor en mysterie. Femke heeft een paar hele leuke nieuwe lijntjes bedacht. Hilarisch!

Het eerste verhaal ligt klaar! Nu nog een paar schetsen om het compleet te maken en dan gaat het boekje naar een aantal proeflezers uit de doelgroep. Na het lezen zullen ze een vragenlijst invullen over het avontuur. We zijn heel benieuwd naar de antwoorden! Gebundeld met die antwoorden gaan het verhaal en het concept op zoek naar een uitgever.

Geen opmerkingen: