Het begin

Het begin is altijd moeilijk. Vind ik tenminste. Vooral wanneer ik veel vrijheid krijg in het maakproces. Ineens weet ik niet meer of ik wel kan tekenen! Ineens weet ik niet meer waarom kleur nu zo belangrijk was en waarom ik zo blij was dat kleur kan en mag. Ineens weet ik niet meer hoe het werkt met compositie en contrast. Plankenkoorts. Daar heb ik last van! Hopelijk maar even, want hoe kan het nu dat ik nadat ik eindelijk mijn doel heb bereikt en de heksen hun eigen serie krijgen keihard bevries? Kom op tekenen Marieke!


2 opmerkingen:

Femke zei

Je kunt het, Marieke! Je maakt supermooie dingen, je hebt voor ons boek al zulke gave illustraties gemaakt. Je gaat het gewoon weer doen. Kop op!

Liefs,
Femke

Anoniem zei

Het gaat er niet om of het lukt. Het gaat erom dat je ervan geniet. Het genieten is wat je ziet en waar wij dan weer van mogen meegenieten....
Groetjes, Esther